utorok, januára 04, 2011

My books part 2

Moje dievčenské romány :


 Zuzka Šulajová - Džínsový denník 1 a 2
Paula a jej prírhody. Celkom dobré knihy. Niekedy sami to zdalo prehnané, ale keď som ju dostala veľmi sa mi páčila, čítala som ju tri krát za sebou ×D




Punková princezná od Dominiky Ponechalovej
Ďaľšia Slovenská autorka, pomerne neznáma. Pamätám si že knihu som minulý rok v lete dostala a na dovolenke som ju po nociach čítala. V knihe sú aj texty piesní a páčila sa mi asi viac ako Džínsový denník, asi kvôli námetu na príbeh. Plus má zaujímavú obálku.








Aprílové dievča - Martina Solčanská
 Na obsah knihy si veľmi nepamätám ale viem že sa mi na nej páčilo klavne to, že autorka písala realisticky a žiadne že štrnásťročná našla toho pravého a žili spolu šťastne až do smrti. Príbeh, ktorý sa môže stať hocikomu a v hociakom veku. Ale druhú časť som nečítala ale podľa komentárov budú zase spolu. :D Ak nechápete, nevadí.







Knihy od Meg Cabot - Denník princeznej, Princezná vo svetle reflektorov a Môj sused je božský
Knihy od pani Cabotovej mám rada, aj pre jej netradičný štýl písania. Všetky jej knihy majú originálny príbeh. Ale mám zase ale. Slovenské obálky. Porovnajte slovenské s akýmikoľvek inými cudzokrajnými. Aj tu mohli byť slovenský vydavatelia lenivý a ponechať všetko v originále.  Hlavne Princeznine denníky. Však na každej obálke jej tam levituje hlava akoby si Potter precvičoval vznášacie zaklínadlá a na každej knihe ho to rovnako baví. Dôkaz:












 Hobbit - J.R.R. Tolkien a Pán prsťeňov Spoločenstvo prsteňa a Dve veže
Z Pána prsteňov nemám tretiu časť. Hobbit ma bavil oveľa viac. Bilbo a jeho nehody.  Hobbit aj Pán prsteňov má toľko krásnych obálok, tak dávam tú čo mám ja. Vlastne to robím vždy. Skoro.

Mariotovi dediči - Marja Holecyová
Štvordielna séria, ktorej zatiaľ vyšli dve knihy o Miji a čarodejnom svete. Každou stranou má kniha chytľavejší dej a štýl písania. A obálky sú tiež skvelé.
   


 Marley a ja - John Grogan
Kniha veľmi zábavná, na konci sa vám chce plakať ale autor to skvelo vyriešil takže sa tešíte že všetko dobre dopadlo.

Toxín od Robina Cooka
Zbožňujem jeho knihy. Toxín je o odvážnom lekárovi ktorý sa po smrti svojej dcéry spolu s novinárkou vydáva na ceestu za pravdou. Veľmi pôsobivá kniha. Dcéra Kima Reggina zomrela následkom baktérie E. Coli, ktorá sa jej dostala do tela nedopečeným hamburgerom. Dostanete sa do sveta mäsospracovaťelského priemyslu. Lenže jeho dcéra nie je jediná. A to len vďaka jednej mŕtvej krave, ktorá v závode spadla na zem a jej mäso neodhodili medzi odpad len kvôli vidine peňazí. Jedna krava navyše = peniaze navyše.

Susedia na dovolenke - Andy Kraus
Príbeh ktorý prebieha na dovolenke niekde v Taliansku, čo v TV nebolo. Ako išli na výlet do Benátok a Žužu považovali v hoteli za čarodejnicu. A prišli do hotela s výhľadom na stromy, sľubovaný výhľad na more nikde, v kúpeľni šváby, v mori potkany. A tak sa vlámu do súkromného hotela so súkromnou plážou. Keby im na to ale neprišli a nemuseli by zdrhať. Kniha pri ktorej sa budete rehotať ako  o dušu alebo plakať nad ich blbosťou.








Učiteľka nad zlato - Anisha Lakhani
 Kniha z prostredia súkromných škôl, ich žiakov a doučovateľov. Pekný príklad ako si v priebehu jedného dňa viete zmeniť život. K lepšiemu?










Krásna beštia - Rebecca  Jamesová
 Pekná kniha len mi veľmi vadilo prelínanie časov lebo ma to plietlo. Nebolo nijako označené. Celkom originálny príbeh, ale otvorený koniec. To je jedna z vecí ktorý neznášam na knihách, ja ho potrebujem zavretý a zamknutý na dva zámky!







A v skratke ("detské" knihy tu nie sú) knihy:
Eldest a Eragon - Cristopher Paoliny
Ľadová sfinga a Tajomný ostrov - Jules Verne
Tajomstvo - Rhonda Byrne
Noci s nepriateľom - Nancy Priceová
Mafia na Slovensku - Gustáv Murín
Michelangelov zápisník - Paul christopher
Svedectvo kostí - Jefferson Bass
Babička, Cyže pod horami, Pohorská vesnice - Božena Němcová
a dosť ďaľších, napríklad Búrlivé výšiny, Jane Eyre, Prince and prejudice.......

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára