pondelok, januára 23, 2012

Books in my thoughts #2

Challenge Books in my thoughts alebo Knihy v mých myšlenkách. Zmyslom tejto challenge je to, aby ste sa nad knihou, ktorú ste prečítali, zamysleli a odpovedali na pár otázok.




*Júlia - Anne Fortierová*


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?

Rovnaký dôvod ako pri Zberateľovy detí, dostala som ju od krstnej na Vianoce, ale rozhodne som šťastná že mi kúpila práve túto knihu, pretože viem, že ja by som si ju nikdy sama od seba nekúpila!

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).

skvelý príbeh

3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).

zamilovať (sa), nebezpečenstvo (viem, píše sa tam jedným slovom, ale nevedela som sa rozhodnúť ktoré)


4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěl/a být.

V žiadnom prípade by som nechcela byť Umbertom/Lucianom, a naopak, chcela by som byť Júliou/Giullietou, však kto by nechcel aspoň poznať Alessandra.


5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.

Mr. Božský, čiže Alessandro. Je to kniha s nádherným príbehom, ešteže bol happy end, nie ako  keď príbeh písal Shakespear. Dávno som sa z nejakej knihy (nepočítajte encyklopédie!) nedozvedela a nenaučila tak veľa.
Po dočítaní je mojím snom ísť do Sieny a spoznať všetky ich kontrady a kultúru!


 6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.

Jedným z pramála vecí čo sa mi na knihe nepáčili ale aj tak to je dosť veľkým tŕňom v oku boli preklepy. Strašne kazili zážitokm z čítania, keď som sa v nejakej napínavej scéne sekla a rozmýšľala či len ja neviem čítať alebo je tam zbytočne prihodené nejaké slovo, vynechané alebo naopak, pridané písmenko. Ale aj napriek tomu som bola z knihy nadšená. (:


P.S. Trošku trápne, ale neviete niekto, ako sa dajú zo steny domu odstrániť žalúdočné kyseliny?? xD

1 komentár:

  1. Ja som si tú knihu tiež kúpila a bola úžasnááááá :D Alessandro alias Romeo ma dostal hneď na začiatku :D PS: nechcela by si spriateliť s naším blogom? ak nie, nevadí. PPS: teším sa na dalšiu knihu od Fortierovej

    OdpovedaťOdstrániť