piatok, januára 21, 2011

Síce to...

nie sú knihy ktoré som sem pôvodne chcela dať, dávam ich.

Vyšla nová kniha od Paula Coelha, Na brehu Rio Piedra som si sadla a plakala.

Na brehu Rio Piedra som si sadla a plakala je príbeh o láske a múdrosti. Pilar a jej partner sa poznali už v detstve, ale v období dospievania sa ich cesty rozišli, aby sa o jedenásť rokov opäť stretli. Z nej sa stala silná žena, ktorú život naučil neprejavovať city. On je muž schopný robiť zázraky a riešenie svojich konfliktov hľadá predovšetkým v náboženstve. Oboch spojí túžba po zmene a túžba ísť za svojimi snami. Aby to dosiahli, musia prekonať mnoho vnútorných prekážok.
Šťastie býva niekedy požehnaním, ale najčastejšie oň treba bojovať...

Coelho vykresľuje opätovné stretnutie muža a ženy, ktorí sa pohrúžili do tajomstiev ženskej tváre Boha. Cesta, ktorou prešla Pilar a jej partner, je otvorená pre každého, kto chápe, aká dôležitá je láska, čo všetko môže pretvoriť a prečo je najlepším sprievodcom na ceste k duchovnému splynutiu.
Všetky Coelhove knihy vyzerajú zaujímavo, chcem ich prečítať ale ešte sa mi to nepodarilo, takže sa len kopia. A navyše Coelhove názvy kníh sa mi strašne páčia. Napríklad také : Na brehu Rio Piedra som si sadla a plakala, Veronika sa rozhodla zomrieť, Piata hora, Ako rieka ktorá plynie... A obálka sa mi strašne páči.


 Markus Zusak - Zlodejka kníh

Ďaľšia z kníh ktoré chcem prečítať a ešte som sa k nej nedostala.
Liesel Memingerová prichádza do nemeckého mestečka Molching, kde ju čakajú adoptívni rodičia. Postupne si zvyká na krik a výčitky novej mamy Rosy i na láskavosť nového ocka Hansa. Liesel si nachádza priateľov – aj toho najlepšieho, ktorý sa do nej zaľúbi. Zoznamuje sa so slovami, učí sa ich čítať i zapisovať. Počúva hudbu, ktorou jej ocko obveseľuje mestečko. A hoci by to od nej asi nik nečakal, kradne knihy.

Na všetko, čo vnímavá Liesel prežíva, však dopadá tieň Adolfa Hitlera, ktorý vládne Nemecku a nepochybne aj srdciam väčšiny jeho obyvateľov. Jej ocko nacistickému poblázneniu odolal a Liesel sa čoskoro naučí rozlišovať medzi svetom "tam vonku", kde treba na požiadanie hajlovať či vešať zástavy so svastikami, a svetom "vnútri", v dome, kde sa v pivnici ukrýva mladý židovský utečenec.

Blíži sa koniec vojny, život je čoraz ťažší a Smrť, rozprávač strhujúceho príbehu Liesel Memingerovej, má čoraz viac práce. Jeho pohľad sprevádza čitateľov od prvej stránky po poslednú a prifarbuje ju melanchóliou i čiernym humorom.


 

Slepá vášeň - Meg Cabotová

Nedávno vyšla v českom vydavaťeľstve BB/art a neviem ale mne strašne pripomína české obálky kníh Vampire academy :)
Nechce sa mi to prepisovať na slovenčinu, tak to nechám po česky, aj tak to nikomu nebude vadiť, a keď hej, tak má smolu :D

Scenáristka Lou Calabreseová se cestou na natáčení v aljašské divočině musí mačkat v helikoptéře s tím posledním, o koho by stála: je to Jack Townsend, sex symbol Hollywoodu, ale pro Lou jen nafoukaný sukničkář. Zrovna nedávno ho odkopla hrdinka posledního filmového hitu, která se vzápětí provdala za Louina dlouholetého přítele. Lou má pocit, že nic horšího ji už nemůže potkat. Ovšem jen do chvíle, než se z pilota vyklube nájemný zabiják, který má miláčka Ameriky zastřelit, a jejich vrtulník havaruje uprostřed zasněžených lesů…

Vyzerá to zaujímavo nie?

A ešte, počuli ste už o knihách Pretty little liars? Ide o osem kníh od Sara Shepardovej. Ja som si prečítala ukážku prvej knihy a skvele som sa pobavila. A ak ste nepočuli o knihách, tak je aj seriál.
 Obálka prvej knihy:
Sú na nej herečky čo hrajú aj v seriály.

I'M STILL HERE, BITCHES. AND I KNOW EVERYTHING - hneď na začiatku ma pobavilo aj toto aj keď to ani nie je také smiešne. Knihy sú o piatich najlepších kamarátkach. Aria, Alison, Hannah a Spencer. Lenže potom nám Alison zmizla. Aj to veľkými písmenami hovorí Alison. Pot roch rokoch ostatné kamarátky žijú svoje vlastné ale skvelé životy.  Potom po bývaní na Islande sa Aria vracia domov. Emily je skvelé plavkyňa. Hanna zas veľmi populárne dievča na škole... Začnú im chodiť tajomné texty vždy podpísané len jedným písmenkom - A. V týchto textoch neznámy/a A vyhlasuje že pozná všetky ich dobre skrývané tajomstvá. Ale nevedia kto to je ani či naozaj vie tak veľa ako tvrdí. ale čo môžu spraviť štyri krásne klamárky aby zabránili vyjsť pravde na povrch? Zistíte to v Pretty little liars.
 A aj tie obálky sú skvelé.

Knihy sa volajú:

1. Pretty little liars
2. Flawless
3. Perfect
4. Unbeliavable
5. Wicked
6. Killer
7. Heartless
8. Wanted
 
Nedá mi to a musím sa s vami podeliť pri každom článku aspoň o jeden nádherný obrázok :)

2 komentáre:

  1. Zlodejku kníh ti rozhodne odporúčam! Je to kniha,ktorá sa ti nemôže nepáčiť (teda aspoň si myslím).Mňa úplne pohltila a dojala. Je svieža, písaná novým štýlom a plná neuveriteľne krásnych a originálnych metafor.
    A Paulo Coelho je kapitola sama o sebe. Je to jeden z mojich najobľúbenejších autorov a na knihu Na brehu Rio Pedra som si sadla a plakala sa neuveriteľne teším :) A tak skromne ti od neho odporúčam knihy Veronika sa rozhodla zomrieť, Démon a slečna Prymová, Záhir či Jedenásť minút...a vlastne všetky. Ja som vo všetkých našla niečo hodnotné a úžasné :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veroniku chcem prečítať už hrozne dlho a vlastne všetky knihy ale vždy si kúpim alebo požičiam inú knihu a potom plačem že zase som si ju nekúpila :D ale toľko ľudí Coelha odporúča, že nabudúce keď si budem kupovať/požičiavať knihy, bez Coelha neodídem. Teda aspoň dúfam :D A so Zlodejkou kníh to plánujem tak isto.

    OdpovedaťOdstrániť