pondelok, decembra 06, 2010

Tuhá zima?

     Zaujali ma špekulácie o tom, či bude tohtoročná zima tuhá alebo nie a som zvedavá na Váš názor. Takže v skratke:
   Poľský a Českí meteorológovia sa nevedia dohodnút. Poliaci tvrdia, že nás čaká najtuhšia zima za posledných tisíc rokov. Má to súvisieť so spomalením Golfského prúdu. Teploty by vraj mali klesnúť k mínus tridsiatim stupňom Celzia. Podľa čekých klimatologov je to len špekulácia.
 
    Poľský klimatológovia nadväzujú na výskum talianskeho vedca Gianluigiho Zagariho,ktorí tvrdí, že nedávny výbuch na ropnej plošine spoločnosti PB pri pobreží USA a následná ekologická katastrofa ovplyvnili činnosť Golfského prúdu.
Niektorí amatérski vedci na základe Zagario výskumu tvrdia, že sa Golfský prúd môže úplne zastaviť a tým pádom nastane druhá doba ľadová.

    Českí klimatológovia na to idú s rezervou. „Smer a sila Golfského prúdu sa v priebehu rokov mení. Je samozrejme možné, že kvôli ropnej havárii pri pobreží USA mohol prúd oslabnúť, ale potvrdiť to môžu až niekoľkoročné štúdie. Teploty okolo mínus 30 stupňov môžu byť, ale skôr by som to považovala za výkyv,“
hovorí Milada Šandová z Českého klimatologickéo ústavu.

     Podľa českéo klimatológa Jana Pretela je pravda, že sa Golfský prúd oslabuje,, čo by mohlo mať neskôr vplyv aj na teplotu s jej poklesom: „Bude sa to však diať postupne, veľmi jemne a bude to trvať asi 500 rokov. Tvrdiť, že tohtoročná zima bude tisícročná, je podľa mňa drzosť! Zvlášť, keď nikto nevie, koľko ropy uniklo z Mexického zálivu.“

    Tak čo si o tom myslíte? Ja sa nechám prekvapiť, aj keď doteraz bola dosť veľká.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára